درباره

موسسه پیام نو برای زنان افغان.

موسسه پیام نو برای زنان افغان (NMAWO)، یک سازمان مدنی غیردولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و مستقل متعهد به رفاه و پیشرفت شهروندان افغان با تمرکز اصلی بر تقویت زنان، حقوق بشر، حکمرانی خوب و داد خواهی است.

این موسسه از زمان تأسیس خود در زمینه حقوق زنان فعالیت می‌کند و در عین حال پروژه‌های مختلفی را در زمینه‌های حقوق زنان، تقویت زنان، حکمرانی خوب و داد خواهی اجرا کرده است تا به مسائل اجتماعی، شهروندی و دموکراتیک در سطح محلی و ملی پرداخته شود.

image

10Years
Experience

این موسسه یک نهاد معروف با شهرت خوب در سطح محلی و ملی است. سازمان NMAWO دارای یک دفتر مرکزی در کابل و دفاتر فرعی در سایر ولایات افغانستان است. NMAWO یک موسسه معروف در اجرای پروژه‌ها است و با دریافت چندین تقدیر نامه از جامعه و دفاتر دولتی محلی، زمینه‌ای قوی برای اعتماد جامعه را فراهم کرده است که در طول اجرای پروژه‌ها بسیار مهم است.

پروژه‌هایی که در ولایات کابل، بامیان، غور و دایکندی اجرا شده‌اند، شامل دوره‌های سواد آموزی، پرورش زنبورعسل، بازاریابی، جشن روز جهانی زنان، کاهش خشونت علیه زنان و محافظت از دختران فراری، نمایشگاه صنایع دستی زنان، برنامه مشارکت شهروندی افغان (ACEP)، تقویت مشارکت جامعه در امور شهروندی و حکمرانی شهری، بازگرداندن اعتماد شهروندان به اصلاحات ضدفساد دولت، حفاظت از زنان متعلم و شاغل، و حمایت از زنان و دختران افغان در زمان COVID-19، نشان می‌دهد که نهاد به فرآیند استراتژیک توجه دارد و هر یک از پروژه‌ها بخشی از این فرآیند است.

این موسسه توانسته است که به تعداد 20 پروژه های آب رسانی، در 4 ولایت افغانستان ارزیابی و سروی نماید. هم چنان بیشتر از 5 پروژه دسترسی به آب صحی در ولایت کابل از سوی این موسسه سروی و ارزیابی شده است.

همچنین، NMAWO شراکت‌های خود را با شبکه‌های ملی و بین‌المللی نیز گسترش داده است که شامل سازمان انجمن جامعه مدنی افغانستان (ACSFo)، شبکه انتخابات جامعه مدنی افغانستان (ACSEN)، شبکه ابتکار حکمرانی محلی (LOGIN ASIA)، شبکه نظارت بر محیط زیست و منابع طبیعی (ENRMN) و کمیته ملی دفاعی (NAC) است.

NMAWO دارای یک ساختار دموکراتیک است که شامل سه هیأت می‌شود؛ هیأت مدیره که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری و اجرایی است و مسئولیتش در برابر هیأت مدیران است. همچنین، هیأت مدیران نهاد را در جمع‌آوری منابع مالی حمایت می‌کند و به رهبری استراتژیک سازمان می‌پردازد. با این وجود، هیأت مشاوران از افراد حرفه‌ای تشکیل شده و موسسه را با پشتیبانی‌های فنی و تخصصی تأمین می‌کند.

کمک کننده

های ملی و بین المللی